Saturday, March 22, 2008

Scholl


Highlight yourself baby



الإعلان عن شركةScholl للأحذية الحريمى, عنوان الحملة أو الhead line هو highlight yourself baby

الأسلوب الغير مباشر فى الدعايةindirect advertising بصفة عامة هو ناجح للغاية وملفت للنظر بشدة

فى هذا الإعلان يلعب المصمم على فكرة الإضاءة ليبرز المنتج الذى يريد تسويقة بالإضافة إلى المرأة ومزجهم سوياً عن طريق إستخدام أباجورة لتصبح النتيجة كما تراها أمامك فى هذا الإعلان الساحر

Advertising Agency: McCann Erickson, Milan, Italy
Creative Director: Federica Ariagno
Art Director: Erick Loi


Client : Scholl


بمناسبة يوم المرأة



Whitout women's,

there isn't light in this world.

Greetings in your day

Advertising Agency: Publicidad Comercial LOWE & Partners / Honduras.
Client: Luminaria
Creative Director: Enrique Zaldivar.

من غير المرأة

لن يكون هناك ضوء فى هذة الحياة

ترجمة الإعلان

إعلان مشابة لة أيضا فى الفكرة بإخراج رائع ومبهر وبسيط


2 comments:

  1. والله انا قلت كده برضو
    و وصلت في تحليلي من منطلق اساطير ذات دلالات صحيحة ان الارض دي ملكنا احنا
    لكن تقريبا اتشمت بصنعة لطافة لما نشرت الكلام ده في البوست اللي عندي يومها

    متشكرة يا هرطقة لكماتك الحلوة في حق بنات حوا الرائعات

    ReplyDelete
  2. يا حفصة
    انا أعشق بنات حواء
    ومقدرش أعيش من غير ما أشوف الكائن دة يومياً
    :)

    ReplyDelete